Saturday, June 4, 2011

Dari Sg Petani Ke Yan ke Tanjong Dawai, Kedah...

Sat, 04 June 2011

rombongan cik rose ke UTARA tanah air..tapi xsampai perlis lag laa..nak kate rombongan boleh jugak la..padahal 2 org ajer..hehe..

cerita nyer bermula dari Sungai Petani atau lebih dikenali dengan panggilan S.P oleh orang2 utara..kami tiba di rumah Fahmi dalam pukul 2. mcm biasa dah datang lambat. org pon dah banyak yang balik..sebbaik lauk still banyak..kalo idak kebulur la jawabnya. Makan best. Lagi best sebab ada tapai..terbaik!! sangat sedap..makan sampai xpandang org kiri kanan la..siap perabiskan tapai kat meja buffet tue..buruk tak perangai. xpe2 sbb org xramai dah..xde la malu sgt..jauh nie dtg nak makan tapai sodap..hehe..

Tahniah Fahmi!! Semoga bahagia ke akhir hayat.
Lepas je makan2. dah kenyang. kami bertolak ke rumah kawan baik lama..Afnida di Yan,Kedah pulak..tak jauh dari S.P..dalam 1 jam je kot..lalu merbok..ruat..tanjung jaga dan sampai la ke yan..sebelum sampai ke rumah ida, kami singgah beli kuih sket..beli pulut panggang dan satu lagi kuih, first time kot aku dengar nama dia.. ala2 ong puteh sket namanye..DON CHAK..haa.?? penah ke korang dengar?? makcik tu cakap don chak nie macam lepat liat jer..kuih nie bungkus mcm otak-otak..sebijik duh..sedap jugak..tak brape manis..i like..

inilah dia "don Chak"
Sembang2..dan salin baju kat umah ida..then, ida bawa ronda2 ke Pantai Murni dan terus menuju ke Tanjung Dawai..best jugak..tak pernah pergi lagi sana..asik dok nyanyi lagu Cinta Pantai Merdeka ajer dalam keter..hehe..jom layan gambar je la..malas nk explain byk2..yang pasti memang best..angin sepoi2 bahasa..dan sangat ramai manusia kat situ ye. maybe sbb cuti sekolah kot..

At Pantai Murni, Yan

Arked Tj. Dawai - beli ikan masin, brg2 kering seafood. yang penting Belacan Tumbuk!!

jetty tanjung dawai. Naik bot ke pantai Merdeka sebelah sana..Tambang RM2 je aku rasa

jetty

Angin kuat betul belah petang

Memori dirakam ~bersama ida, basir dan batrisyah

dalam Arked tanjung Dawai..macam2 ada..

Restaurant betul2 tepi pantai..sangat best!

ida's treats..thanks ida..mmg sedap!! ikan bakar, kupang macam2..terbaek!

rasa best sangat trip kali nie. maybe akan datang lagi ke sini..tak tau la bile kan..tunggu!!

No comments:

Post a Comment

* Thank you for your comments
* Please come again read my blog :)

Followers